Optagelse

En optagelse sker i samarbejde med UU-vejlederen. Det er vigtigt for at vurdere om vores tilbud er det rette til og for den specifikke elev.

Optagelseskrav til eleven
- Du skal have afsluttet din grundskole/uddannelsespligt
- Du skal kunne følge undervisningen, selvstændigt - eller med SPS støtte fra kommunen eller tilkøbt ekstra lærer/mentor via os.
- Du har ikke behov for en (fast) fysisk person for at udføre fx opgaver eller følge undervisningen.
- Du skal ramme vores målgruppe, som er unge der ikke kan trives i traditionelle læringsrum, men som heller ikke hører til på en traditionel fysisk STU eller FGU.

Fag og tværfagligt fleksibilitet

STU Online+ møder elever et tværfagligt setup og får samtidig mulighed for at vælge inden for egne interesseområder og fremtidige ønsker om arbejde.

Elever får adgang til dette
- fag der har fokus på samfundet, økonomi, husholdning og det at klare sig selv

- Iværksætteri & Innovation

- fokus på opgaver, emner og fag der interesserer den enkelte elev

- Praktik og praksiserfaring iværksættes i samarbejde med UU-vejleder
- mulighed for tilkøb af særskilte setup

Hvordan foregår STU Online+?

Eleven møder god træning af selvdisciplin, for det kræver det at følge med online og deltage i en særlig tilrettelagt fleksibel uddannelse.

Det styrker eleven i at nå omkring fag og emner, samt planlægning af hverdagen, samt selve uddannelsens forløb.

Kommune
STU Online+

*alle priser er altid eks. moms til offentlige instanser

Ekstra muligheder

Vi tror på de fleksible muligheder!
Nogle elever vil kunne følge vores fag på Ungdomsuddannelsesniveau og afslutte med certifikat + vidnesbyrd. Nogle elever lærer bedst alene og kan dermed få behov for tilkøb af 1:1 undervisning i et eller flere fag. Enkelte kan have behov for ekstra vejledning og mentorstøtte.

Muligheder for tilkøb eller enkeltkøb

• Deltagelse i enkeltfag på STU (eleven laver andet ved siden af studiet - fx praktik, VUC eller anden STU delvis)

• Pris: fra 2450,- pr. fag/mdr.

• Hold oprettet til 9-10 klasses niveau i specifikke fag

• 1:1 lektioner eller mentorstøtte

• Grundskolefag, STU fag, Ungdomsuddannelse

• Pris: kontakt os

• Fag på Ungdomsuddannelsesniveau (afsluttes med certifikat + vidnesbyrd)

• Pris: kontakt os

• Deltagelse i fysiske arrangementer, events og ture

• Kontakt os for snak om mulighederne

• Evt. andre ting der ønskes - så kontakt os

Målgruppe

Vores STU Online+ er målrettet normalt- & højtbegavede unge fra +15-25 år, som ikke har mulighed for at tage en ungdomsuddannelse på almindelige vilkår og derfor har behov for en særlig tilrettelagt uddannelse.

STU er en tre-årig uddannelse, som kan færdiggøres indenfor en femårs ramme. STU skal være færdig inden det fyldte 25 år.

Her møder vi de unge i øjenhøjde, og vi vægter de gode timer, hvor vi sammen bliver klogere på det, der optager de unge i deres hverdag. Hvad koster det f.eks. at købe et hus? Lad os finde et hus, som er 'en mulighed'. Hvad skal jeg spare op? Hvad skal jeg betale med de nuværende renter? Hvad sker der, hvis renten falder/stiger? Skal jeg spare op i aktier? Hvorfor/hvorfor ikke?

Der er mulighed for at deltage i traditionelle grundskolefag på 9-10 klasseniveau. Herudover mulighed for at følge forløb på C-A niveau via materialer fra vores Ungdomsuddannelse.
Et fag kan afsluttes med certifikat og vidnesbyrd.

• Der vil kunne forekomme tilkøb af

- licenser, bøger, materialer

- fysiske møder

- ture mm.

Månedspris

16.500,-/mdr

- Der faktureres 12 måneder aug-jul inkl. Opkræves pr. semester

Et helt år

16.000,-/mdr

- Bestil og bekræft en elevplads til 1 år af gangen - Betal på én gang, halvårligt eller månedsvis.

3 skoleår på én gang

15.500,-/mdr

- Bestil og bekræft en elevplads til 3 år - Betal på én gang, halvårligt eller månedsvis.